Pozycjonowanie stron internetowych oraz Google ads
Pozycjonowanie
Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu wybranej frazy.
Jest ono zależne od optymalizacji, dzięki której możliwe jest dostosowanie treści, linków oraz innych elementów strony internetowej, w taki sposób aby była jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.
Czym jest SEO ?
Search Engine Optimization SEO czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej tzn. dostosowanie stron internetowych do ich odpowiedniego postrzegania przez wyszukiwarki internetowe, tak aby dana strona znajdowała się wysoko w rankingach wyszukiwarek.
Czym różni się pozycjonowanie strony od SEO
SEO zawiera się w pozycjonowaniu i należy do narzędzi, za pomocą których osiąga się cele pozycjonowania.
Pozycjonowanie to wszystkie działania, które mają na celu podniesienie rankingu witryny w Google, zawiera w sobie zarówno SEO oraz działania mające na celu zwiększenie liczby linków przychodzących do strony tj. link building.
SEO może istnieć bez pozycjonowania ale pozycjonowanie nie istnieje bez SEO
Google AdWords / Google Ads
To reklama w wyszukiwarce Google, która polega na wyświetlaniu linków sponsorowanych. Tu zapłacisz tylko wtedy, jeśli ktoś kliknie w Twoją reklamę.
Od 24 lipca 2018 roku Google zdecydowało się na rebranding i obecnie Google Adwords zmieniło się w Google Ads.
Jak to działa? Sam decydujesz ile chcesz maksymalnie dziennie/miesięcznie wydać na GoogleAds. Wysokość stawki za kliknięcie uzależniony jest m.in. od popularności danej branży i użytych słów kluczowych.
Kampanie GoogleAds działają od razu, a efekt może być widoczny natychmiast. Jest doskonałym rozwiązaniem dla nowych stron internetowych, które dzięki GoogleAds mają szansę zostać zauważone.